فارمرز

بازدید استاندار لرستان به همراه رئیس سازمان جهادکشاورزی و هیات همراه از کشت و صنعت و گردشگری فجر صفا لرستان

بازدید استاندار لرستان به همراه رئیس سازمان جهادکشاورزی و هیات همراه از کشت و صنعت و گردشگری فجر صفا لرستان

استاندار لرستان، ابوطالب شفقت، به منظور بازدید از پروژه‌های کشاورزی، دامداری و گردشگری اجرا شده در مجتمع کشت و صنعت لرستان، در راس هیأتی از این مجموعه بازدید کرد.
در این دیدار مهندس محمد مهدی عرب نژاد با تشریح بخش های مختلف این مجتمع رسالت های فجر صفا را آموزش، مشاوره، توانمندسازی کشاورزان و دامداران و تولید محصولات باکیفیت جهانی دانست و اقدامات صورت گرفته، مشکلات و فرصت‌های پیش‌رو در این شرکت را مورد بحث و بررسی قرار دادند.
استاندارد لرستان ضمن تشکر و قدردانی از پیشرفت‌های این مجموعه خاطرنشان کرد: نکته‌ی مهمی که در خصوص موفقیت فارمرز باید به آن توجه کرد، رویکرد مدیریتی آن است. ایشان همچین بر لزوم سرمایه‌گذاری در ایجاد اشتغال و تأمین امنیت غذایی تاکید داشتند.
وی همچین “بومی و ایرانی سازی” محصولات، تأسیسات و پژوهش‌های صورت گرفته در این مجموعه را مزیت اصلی آن دانست و آن را اقدامی موثر در راستای اشاعه فرهنگ “ما می‌توانیم” دانستند‌. 
در انتها دکتر شفقت ضمن تقدیر از ایجاد فرصت بازدید از مزرعه گردشگری فارمرز توسط گردشگران و علاقه‌مندان به بخش کشاورزی از جمله دانشجویان و دانش‌آموزان، بر لزوم استمرار این روند و همکاری این مجموعه با دانشگاه در جهت افزایش آگاهی از امنیت غذایی تاکید داشت.
وی افزود: کشت و صنعت و گردشگری فجر صفا لرستان، علاوه بر کشت گیاهان دارویی، گلخانه‌های مدرن و دامداری، در زمینه‌ی یکی از مدرن‌ترین مفاهیم گردشگری در سطح بین‌المللی به نام “گردشگری کشاورزی” فعالیت دارد که به دلیل خاص بودن آن در کشور و منطقه، می‌تواند پذیرای مهمانان داخلی و خارجی باشد.