فارمرز

استقبال از حضور فارمرز در دومین سمپوزیوم ملی کشت بافت گیاهی ایران

استقبال از حضور فارمرز در دومین سمپوزیوم ملی کشت بافت گیاهی ایران

دومین سمپوزیوم ملی کشت بافت گیاهی ایران در حالی در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری برگزار گردید که حضور بخش کشت بافت مزرعه فارمرز، مورد استقبال برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان در این رویداد علمی قرار گرفت.

مریم عرب‌نژاد؛ مدیر بخش کشت بافت و انسکتاریوم مجموعه تولیدی و تحقیقاتی فارمرز با اعلام این خبر افزود: بخش کشت بافت فارمرز یکی از مراکز برتر کشور در زمینه ریزازدیادی گیاهان است که فعالیت خود را از سال 1398 با بهينه‌سازی پروتکل‌ها و ریزازدیادی ارقامی همچون انجیر استهبان، انواع انگور و سایر پایه‌های رویشی مختلف آغاز نموده و در حال حاضر ظرفیت تولید اين بخش حدود یک و نیم میلیون گیاه در سال می‌باشد.

دکتر زلفی‌گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری نیز با حضور در این سمپوزیوم از فعالیت بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان در جهت ترویج کشاورزی مدرن استقبال کرده و اظهار امیدواری نمودند رشد و اشاعه کشت بافت بتواند ضمن ایجاد اشتغال پایدار، در برقراری امنیت غذایی جامعه و کمک به حفظ محیط زیست مثمر ثمر باشد.

کشت بافت به فرآیند کاشت، رشد و ازدیاد گیاهان در محیطی مصنوعی با استفاده از محیط کشت و مواد غذایی خاص و در شرایط استریل و بدون میکروب گفته می‌شود که در این روش گیاهان در شرایط مناسب و کنترل شده   نگهداری شده و به همین دلیل سریع‌تر رشد می‌کنند، سالم‌تر هستند و عمر طولانی‌تری دارند.

گفتنی است دومین سمپوزیوم ملی کشت بافت گیاهی با هدف حمایت از توسعه محصولات دانش‌بنیان در حوزه زیست فناوری کشاورزی، ایجاد زنجیره ارزش و تولید نهال سالم و اصیل در روزهای ۲۶ تا ۲۸ تیرماه در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری ایران در حال برگزاری است.