فارمرز

مصاحبه مدیر بازاریابی و فروش فجر صفا با خبرگزاری FreshPlaza

مدیر بازاریابی و فروش کشت و صنعت فجر صفا در مصاحبه با FreshPlaza:

مصاحبه مدیر بازاریابی و فروش فجر صفا با خبرگزاری FreshPlaza

 مرتضی عرب‌نژاد مدیر بازاریابی و فروش شرکت کشت و صنعت و گردشگری فجر صفا در مصاحبه با خبرگزاری  FreshPlaza در پاسخ به این سوال که آیا کاهش ارزش ریال می‌تواند به صادرات تره‌بار در ایران کمک کند؟ پاسخ داد: در تئوری، بله؛ اما فاکتورهای دیگری نیز مهم هستند که شرایط را از حالت طبیعی خود خارج می‌کنند.

وی با اشاره به موانع و مشکلات بر سر راه توسعه صادرات در ایران گفت: در حالی که تولیدکننده‌های ایرانی عمدتاً از افزایش قیمت انرژی تأثیر نمی‌گیرند، عامل حمل و نقل و مسائل سیاسی این اجازه را به آنان نمی‌دهد تا بتوانند در مقابل کاهش ارزش ریال صادرات خود را افزایش دهند. او همچنین اشاره کرد که اکثر تولیدکننده‌های ایرانی در مزارع زراعی مشغول به فعالیت هستند، مزارع کوچکی که عمدتاً وسعت آن‌ها بیش از یک هکتار هم نمی‌شود، و این تولید کننده‌ها محصول مازاد نیاز کشور را با ارزشی پایین صادر می‌کنند.

مصاحبه مدیر بازاریابی و فروش فجر صفا با خبرگزاری FreshPlaza

مدیر بازاریابی شرکت فجر صفا که محصولات خود را با برند «فارمرز» روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌کند، با اشاره به هزینه‌های بالای تولید مواد غذایی در سطح استانداردهای جهانی افزود: الزاماً افزایش حجم صادرات نمی‌تواند به نفع محصولات با کیفیت ممتاز باشد. در حقیقت، شرکت فجر صفا هزینه‌های تولید بسیار بالاتری نسبت به تولیدکنندگان کوچک دارد. چراکه از معدود شرکت‌هایی است که در تکنولوژی کشاورزی و تولید گلخانه‌ای سرمایه‌گذاری کرده است.

مرتضی عرب نژاد

مرتضی عرب‌نژاد اضافه کرد: واضح است که فاصله جغرافیایی فرصت بیشتری به کشورهایی مانند اسپانیا، مراکش و حتی ترکیه داده است تا بتوانند رقابت بهتری در بازار کشورهای غربی داشته باشند. موضوع مهم دیگری که ایشان اشاره کردند تأثیر عوامل سیاسی است که می‌تواند تعیین کننده باشد.

ایشان در خاتمه خاطرنشان کردند: ما بر روی کیفیت محصولمان متمرکز هستیم و عمکرد بسیار قابل قبولی را با توجه به مشکلات پیش رو از خود نشان داده‌ایم.

FreshPlaza در ادامه با تشریح توانمندی‌های شرکت کشت و صنعت و گردشگری فجر صفا در زمینه تولید محصولات کشاورزی و دامی می‌افزاید: شرکتی که در کنار داشتن بزرگ‌ترین باغات انار در سطح ایران، گلخانه‌های هیدروپونیک را نیز در مزرعه خود احداث کرده است و اینک با بیش از 2000 هکتار زمین، 70 درصد محصولات خود را صادر می‌کند و نمونه‌ی بارز یک صادرکننده ایرانی است.

متن کامل مصاحبه را اینجا بخوانید…