فارمرز

کشت و صنعت لرستان، میزبان نشست سراسری گردشگری کشاورزی کشور

کشت و صنعت لرستان، میزبان نشست سراسری گردشگری کشاورزی کشور

کشت و صنعت لرستان، میزبان نشست سراسری گردشگری کشاورزی کشور

نشست سراسری گردشگری کشاورزی با هدف آموزش فعالان این حوزه و معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشاورزی استان لرستان، صبح روز جمعه بیست و هفتم آبان‌ماه در مجتمع کشت و صنعت و گردشگری فجر صفا لرستان برگزار گردید.

در این نشست که با حضور 150 تن از کارشناسان و فعالان حوزه گردشگری کشور برگزار شد، شرکت کنندگان از برنامه‌های اجرا شده و در دست اجرا و همچنین ظرفیت‌های موجود در مجموعه تولیدی و تحقیقاتی فجر صفا بازدید نمودند.

در این نشست عطا حسن‌پور مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان با اشاره به اقدامات فجر صفا در راستای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری کشاورزی بیان داشت: مجتمع کشت و صنعت و گردشگری فجر صفا لرستان از لحاظ وجود جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و کشاورزی یک بسته کامل برای گردشگری کشاورزی محسوب می‌شود که به آسانی این ظرفیت‌ها را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

در این نشست همچنین «صادق توسلی‌زاده» اظهار داشت: مجموعه کشت ‌و صنعت لرستان تجلی همه جانبه گردشگری کشاورزی است که صنعت دامپروری، تولیدات گلخانه‌ای و باغات متنوع توام با پارامترهای گردشگری را شامل می‌شود و در تحقق گردشگری کشاورزی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان عملکرد درخشانی داشته است.

وی عنوان کرد: امروز مشاهده کردیم خانواده گردشگری استان بسیار بزرگ‌تر از تصور ماست و این ظرفیت خوب گردشگری کشاورزی به ویژه نمود همکاری خوب اداره‌کل میراث‌فرهنگی لرستان، جهاد کشاورزی و مجموعه کشت ‌و صنعت باید الگوی سایر استان‌های مستعد قرار گیرد.

مدیر بخش گردشگری فجر صفا به عنوان دیگر سخنران این نشست ضمن تشریح برنامه‌های اجرا شده در حوزه گردشگری کشاورزی بیان داشتند: تلفیق همه ظرفیت‌های مجتمع، مصداق تحقق گردشگری کشاورزی در این مجموعه است که از بهمن‌ماه دو سال پیش آغاز شده و ادامه دارد و تورهای گردشگری یک روزه زیادی نیز برگزار کرده‌ایم که مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است. 

نبی‌زاده وجود جاذبه‌های گردشگری کشاورزی از جمله گلخانه‌های هیدروپونیک، باغات، دامپروری، مزرعه گیاهان دارویی و… را از جمله ویژگی‌های کشت و صنعت فجر صفا دانستند و گفتند: امروز محصولات این شرکت با برند فارمرز، در بازارهای جهانی از جمله روسیه، عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس عرضه می‌شود و مشتری‌های خاص خود را دارد.